Mówi się, że reklama dźwignią handlu. To prawda, jeśli weźmie się pod uwagę masę czynników, które na to wpływają. Aktualnie, najlepszą formą reklamy jest ta, umieszczana w Internecie.
Internet to potęga
To wie każdy, kto chociaż przez chwilę zmagał się z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, opiniami kupujących i tych nie kupujących oraz ludzi powszechnie zwanych hejterami. Dziś można bardzo łatwo zniszczyć komuś opinię i zszargać dobre imię. Mamy wolność słowa, która w sieci nie podlega praktycznie żadnej kontroli. Każdy pisze co chce i jak chce. Mechanizm przekazu i docierania do ludzi jest ogromny, dlatego tak ważna jest odpowiednia reklama w Internecie.
Media społecznościowe
Aktualnie, praktycznie każdy posiada media społecznościowe. Są one źródłem wiedzy o świecie, o ludziach i firmach usługowych. Posiadanie mediów społecznościowych jest teraz dla firmy kluczowe, dlatego warto prowadzić swój profil i na nim reklamować swoje usługi lub produkty. Najbardziej popularne media społecznościowe to:
- Facebook,
- Instagram,
- Linkedln,
- Twitter.
Każde z nich daje możliwość zapoznana się z odbiorcą naszego komunikatu, poprzez jego reakcję. Taką reakcją może być komentarz, lajk, serduszko czy udostępnienie treści. Social media to nie tylko źródło bardzo dobrej reklamy w Internecie, ale również narzędzie do komunikacji z klientem.
![Reklama w interncie, media społecznościowe](https://www.ogrodyidomy.pl/wp-content/uploads/2019/12/OgrodyiDomy_pl-Gdzie-reklamować-firmę-w-internecie1-e1576244508372.jpg)
Google Ads
Czyli płatne reklamy, wyświetlające się w Google. Tak naprawdę jest to najszybszy sposób, by rozreklamować własną firmę i znaleźć się na topowej pozycji w wyszukiwarce Google. Jest to swego rodzaju alternatywa dla trwającego o wiele dłużej pozycjonowania. Tak naprawdę jedynym minusem tego typu reklamy, może być jej koszt, bowiem ceny wahają się od kilku gr do kilkuset zł za kliknięcie. Dużo też zależy od tego, jak konkurencyjne są słowa kluczowe i w jakiej branży jest prowadzona kampania reklamowe. Wiadomo, jedne będą droższe, drugie trochę tańsze.
Warto również stricte poczytać o reklamie konkretnych firm na http://www.trinet.com.pl/jak-reklamowac-firme-uslugowa/.
Pozycjonowanie
Założenie strony internetowej firmy, to tak naprawdę nic wielkiego. Dobrze, że o to zadbałeś i ją stworzyłeś, jednak teraz musisz zrobić wszystko, by ludzie mogli ją odnaleźć. Warto zatem skupić się na jej reklamie, a do tego najbardziej skutecznym narzędziem będzie – pozycjonowanie. Jest to proces, którego celem jest wypromowanie danej strony, by ta znalazła się w jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych.
Najczęściej skupia się to wokół wyszukiwarki Google, bo z niej korzysta ponad 96% osób.
Jak wiadomo, internauci najczęściej ograniczają swoje poszukiwania do pierwszej strony wyników, dlatego trzeba robić wszystko, by na tej stronie się znaleźć.
Co warto podkreślić już na samym początku to fakt, że pozycjonowanie jest procesem długim i nie można spodziewać się efektów natychmiast. One przyjdą dopiero z czasem, pod warunkiem, że pozycjonowanie Twojej firmy, zostało robione w sposób profesjonalny.
Fora internetowe
Któż z nas nigdy nie szukał porady na forum internetowym? Przecież to idealne źródło reklamy naszych produktów i usług, będące przestrzenią dla marketingu szeptanego i podlinkowania. Najlepszą opcją jest zaangażować się w merytoryczną dyskusję, udzielić fachowych porad i stać się ekspertem w danej branży. Wzbudzając zaufanie, będziemy bardziej przekonujący, a co za tym idzie, łatwiej będzie nam zareklamować nasz produkt, czy usługę. Nie można też zapomnieć o dodawaniu linków, co bardzo dobrze wpływa na pozycje naszej strony.
Blog, najlepiej z poradami dotyczącymi tematyki, w której mamy firmę
Jeśli masz jakiekolwiek zacięcie pisarskie i zastanawiasz się nad założeniem bloga, to skończ się namyślać i zacznij działać. Blog z poradami, to genialny sposób na promocję Twojej firmy. Zamieszczaj na nim artykuły merytoryczne, profesjonalne i poprawne językowo. To bardzo ważne, by przedstawione tam porady były praktyczne i trafiały do większego grona czytelniczek. Oczywiście, od czas do czasu warto pokusić się o coś bardziej wysublimowanego, by trafić w gusta niszy rynkowej.
Warto również urozmaicić wpisy na blogu, poprzez gościnny udział innych osób z branży, czy po prostu profesjonalnych blogerów.
Reklama jest kluczem do sukcesu, niezależnie w jakiej branży prowadzi się własną działalność gospodarczą. W dzisiejszych czasach, Internet niesamowicie przyczynia się do zwiększania zasięgów oddziaływania na odbiorcę, trzeba tylko mądrze i dobrze w reklamę internetową zainwestować.
Media społecznościowe mają ogromną siłę oddziaływania. Chyba najlepszy jest FB